top of page
18med.børn.jpg

SAMMEN SKABER VI NYE  LÆRINGSMILJØER I DIN DAGINSTITUTION

I RUM I RUM ved vi, at pædagogik og rum hænger uløseligt sammen. De to dele udgør en helhed. Vi ved, at nye rum kræver ny praksis og omvendt.

Vi arbejder med rumpædagogik –  vi skaber rum, som har en indbygget pædagogisk hensigt. Vores rum er nemlig mere end blot indretning. Vi skaber læringslandskaber, fantasifulde legeuniverser og magiske læringsmiljøer, hvor barnets udvikling, trivsel, leg og læring er i fokus. 

GENKENDER DU...

Institution_uinspirerende_legezone
Institution_uinspirerende_legezoneIMG_4947
For_Institution_uinspirerende_legezone14

 DEN UINSPIRERENDE LEGEZONE?

FØR

Institution_uinspirerende_legezone_2
Institution_uinspirerende_legezone
Foer_Den_svaere_gang

 DEN SVÆRE GANG?

Institution_uinspirerende_legezone3
Institution_uinspirerende_legezoneIMG_4947
et_foerbillede_Opbevaring af moebler15

 MØBEL-PARKERINGEN?

Kun 1 ud af 4 danske børnehaver har 'god kvalitet' i forhold til indretningen af de fysiske rammer og ingen børnehaver har opnået vurderingen 'fremragende kvalitet'.
 EVA - Danmarks Evalueringsinstitut 2020

SAMMEN KAN VI FORVANDLE RUM

Louise_Friis_ stick_tager_ haand_ op_paa_hatten_IMG_3538

LOUISE FRIIS ER MIT NAVN

I front for RUM I RUM står jeg, LOUISE FRIIS. Jeg er stifter og ejer af virksomheden, som har eksisteret siden 2014. Jeg er pædagogisk rumdesigner.

 

Sammen med et stærkt team af fagfolk, dygtige håndværkere og kunstnere, skaber jeg magiske læringsmiljøer og fantasifulde legeuniverser til børn i daginstitutioner. 

Ikon_erfaring_forside_IMG_3619

MERE END 20 ÅRS

ERFARING MED

RUM OG INDRETNING

Ikon_uddannelse_forsideIMG_3620

UDDANNET PÆDAGOG

 KUNSTPÆDAGOG

CAND. PÆD. DIDAKTIK

 LEGEPLADSINSPEKTØR

Ikon_af hammer_blyant_ produktionIMG_3621

 PROJEKTER I OVER 100 INSTITUTIONER I 30 KOMMUNER

Ikon_eget_vaerkstedIMG_3622

PRODUKTION PÅ EGET VÆRKSTED

UNIKKE PROJEKTER

Vi tryller med rum, ikke to rum er ens, men altid tilpasset den enkelte institutions ønsker, drømme og behov
Vi gentænker rum, optimerer pladsen, udnytter mellemrum og spildplads og skaber flere kvadratmeter til leg, læring, fantasi og kreativitet.

Barn_er_klaedt_ud_i_lilla_dragt_og_hat7
Barn klaedt ud som sol leger koebmandsdisk IMG_6849
Barn_i_Legezone1
to_boern_lege_gymnastikredskaber_skyer_paa_vaeggen58
Barn_sidder_ og_laeser_under_stort_trae_med_farvede_blade
arbejder med en stiksav og skaerer ud til legemiljøerne
Louise Friis_retter_paa_et_barns_hat_og_ andet barn ser medIMG_6808
Børn bygger med klodser og en har grøn udklædningsdragt på en anden er klædt ud som solen
tre boern leger jorden er giftig - paa gulvet er der planeter 12.
To piger klatrer på trappe10
Tre_udklædte_børn_tegner på lang papirrulle som er monteret på væggen
Pige leger middag med dukke der skal mades12 (1)
Pige udklædt i Maduko3 (1)
Kvinde_maaler_op_louise_friis
Lille pige leger med drage_Louise Friis_ Pædagogisk Indretning_Læringsmiljø_Læringsrum. Indreting børnehave. Indr

5 TRIN TIL ET NYT LÆRINGSMILJØ

Et projekt med RUM I RUM er inddelt i 5 faser.
Vi kalder disse faser RUMproces.

Forløbet med de fem trin i laeringsmiljoer_Doodle Sketch Roadmap Timeline Brainstorm (1)
”Jeg tror, at børn der færdes her, får en bedre fornemmelse for kvalitet og æstetik, fordi de har været omgivet af smukke og indbydende rammer i deres daginstitution. Jeg synes, det er vigtigt, at børn bliver præsenteret for, at alt ikke er lige godt, og det synes jeg børn har krav på at møde i deres liv: At voksne fagprofessionelle tør at vælge det gode for børnene.” 

Anne Nøhr Andresen

Daglig Leder, Børnehuset Strib, Middelfart

bottom of page